Pravdepodobne ste už počuli o súhrne nástrojov a istej forme postupov, ktoré sa spájajú s úspešným internetovým marketingom a sú označované ako SEO.
SEO je skratkou anglického Search Engine Optimization, čo má v slovenčine všeobecný význam ako optimalizácia pre vyhľadávače. K čomu je ale takáto optimalizácia stránky potrebná a prečo by mala byť efektívna takisto aj pre vás, váš web/e-shop?
V stručnosti môžeme význam SEO opísať ako snahu dosiahnuť pre vašu stránku čo možno najvyššie a tým pádom najviditeľnejšie miesto v internetových vyhľadávačoch.
Vravíme o vyhľadávačoch ako Google, Yahoo, Seznam apod. Bežný človek zadá do týchto vyhľadávačov konkrétny hľadaný výraz na tematiku, ktorá ho zaujíma. Vyhľadávač mu následne poskytne relevantné výsledky s odkazmi na viaceré weby. A je štatistiky dokázané, že vyššej návštevnosti sa tešia predovšetkým weby, ktorých odkazy sú zahrnuté na prvých 15-tich priečkach v týchto vyhľadávačoch.
Má to svoju logiku, bežný užívateľ uprednostní kliknutie na tieto odkazy, než by sa mal prehrabávať kdesi v zadných pozíciách hľadania. Každopádne platí, že čím je odkaz na váš web umiestnený vyššie, tým je to pochopiteľne lepšie, nakoľko sa stáva viac viditeľným. Takisto vzniká vyššia pravdepodobnosť, že užívateľ klikne práve na odkaz, ktorý ho presmeruje konkrétne na váš web a jeho ponuku. Tým pádom máte potenciálneho zákazníka a môže vzniknúť požadovaná konverzia.
- Samozrejme však nevravíme iba o jednom či dvoch takýchto potenciálnych zákazníkoch, ale z celkového pohľadu o efektívnom vzraste návštevnosti. A s tým vám dokáže pomôcť profesionálna agentúra, ideálne s dlhoročnou praxou v danom obore.
Kvalitná SEO optimalizácia sa zaoberá on-page faktormi (úpravami „vo vnútri“ stránky), ale takisto off-page faktormi, ktoré sa pod vyššie pozície a viditeľnosť podpisujú z externých zdrojov.